Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Αυστρία - Ο Έλληνας διευθυντής ορχήστρας Βασίλης Τσιατσιάνης σε σημαντικές εμφανίσεις στη Βιέννη

imageΈνας Έλληνας, καταξιωμένος στο χώρο της σύγχρονης μουσικής, ο διευθυντής ορχήστρας Βασίλης Τσιατσιάνης, υπογράφει μαζί με τον αξιόλογο Αυστρο-Ιταλό σκηνοθέτη και διευθυντή θεάτρου Γκειρούν Τίνο, την εντυπωσιακή παραγωγή του μελοδράματος "Φεγγαρίσιος Πιερότος" του Άρνολντ Σένμπεργκ μαζί με το θεατρικό έργο "Τα απομνημονεύματα ενός τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ, που ανεβαίνουν σε δέκα παραστάσεις μέχρι τις 14 Απριλίου, στο βιεννέζικο θέατρο "Πυγμαλίων".

Η, από την πρώτη στιγμή μεγάλη προσέλευση και η ενθουσιώδης κριτική δικαιώνουν το παρακινδυνευμένο εγχείρημα των δύο καλλιτεχνών να παρουσιάσουν μια τέτοια παραγωγή.
Αφενός, διότι πρόκειται για δύο έργα που απευθύνονται σε ένα εξοικειωμένο με την σύγχρονη τέχνη και γενικότερα με την σύγχρονη αισθητική, όσο και απαιτητικό, κοινό, και αφετέρου, διότι ο "Φεγγαρίσιος Πιερότος" είναι έργο που ανήκει σε αυτό που θα έλεγε κανείς ζωντανή παράδοση της Βιέννης, που πρώτο στην ιστορία εισάγει την ατονικότητα και τον εξπρεσιονισμό στην μουσική ενώ είναι στενά συνδεδεμένο με την πρόζα και την κουλτούρα του Καμπαρέ στον γερμανόφωνο χώρο.
Δίκαια λοιπόν θα χαρακτήριζε κανείς ως παρακινδυνευμένο το εγχείρημα του Βασίλη Τσιατσιάνη, να ταιριάξει έναν Γκόγκολ με έναν Σένμπεργκ, με τον "Πιερότο" μάλιστα να παρουσιάζεται υπό την μουσική διεύθυνση ενός μη γερμανόφωνου καλλιτέχνη.
Γεννημένος στην Αθήνα, ο Βασίλης Τσιατσιάνης σπούδασε θεωρητικά και πιάνο στο Ελληνικό Ωδείο από το οποίο αποφοίτησε με "άριστα", υπήρξε για αρκετά χρόνια πιανίστας στη Λυρική Σκηνή, συνεχίζοντας τις σπουδές του στη σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία δέκα χρόνια.
Ο ίδιος αποτελεί κατά κάποιον τρόπο έναν ζωντανό κρίκο μίας παράδοσης που φτάνει μέχρι και τον Σένμπεργκ και τη δεύτερη σχολή της Βιέννης αφού ο ίδιος ήταν μαθητής στην σύνθεση του Έριχ Ουρμπάνερ ο οποίος με τη σειρά του διετέλεσε μαθητής του Χανς Γέλινεκ, που συγκαταλεγόταν στους μαθητές του Άρνολντ Σένμπεργκ.
Ο Γκειρούν Τίνο, γεννημένος στη Βράιλα της Ρουμανίας, έχει μία πολυετή επιτυχημένη πορεία στον χώρο του κλασικού θεάτρου και του θεάτρου του μεσοπολέμου σε Ρουμανία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία Γαλλία και Ιταλία. Το 1985 ίδρυσε στη Βιέννη τη δραματική σχολή και το διευθυνόμενο, από τον ίδιο, ομώνυμο "Θέατρο Πυγμαλίων" με το τόσο ελληνικό όνομα από τον αρχαίο ελληνικό μύθο.
Οι δύο καλλιτέχνες, που προέρχονται από διαφορετικές γωνιές της Ευρώπης, διαφορετικής γενιάς ο καθένας, με διαφορετική οπτική γωνία, κουλτούρα και αισθητική, από διαφορετικούς καλλιτεχνικούς χώρους αλλά με μεγάλη εμπειρία και κοινή την αγάπη τους για το θέατρο και την μουσική, συνέπραξαν δίνοντας ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα της διπλής παραγωγής τους στο Θέατρο Πυγμαλίων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου