Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Εφοπλιστές: Πλεονέκτημα Ελλήνων έναντι των Γερμανών

Εφοπλιστές: Πλεονέκτημα Ελλήνων έναντι των ΓερμανώνΚατά την περίοδο ανόδου της ναυτιλίας, 2003-2007, οι Ελληνες εφοπλιστές έκαναν συγκρατημένες αγορές πλοίων, τη στιγμή που οι Γερμανοί αγόραζαν σε υψηλές τιμές. Οι Ελληνες πρωτίστως και δευτερευόντως οι Κινέζοι εφοπλιστές θα επωφεληθούν από την αδυναμία των γερμανικών ναυτιλιακών εταιρειών να εξασφαλίσουν επιπλέον χρηματοδότηση, σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας «Der Handelsblatt». Οπως αναφέρει η γερμανική οικονομική εφημερίδα, τουλάχιστον τα δύο τρίτα των γερμανικών εταιρειών οι οποίες δραστηριοποιούνται στην εμπορική ναυτιλία αντιμετωπίζουν τα τελευταία δύο χρόνια σοβαρά οικονομικά προβλήματα, σε αντίθεση προς τις ελληνικές, οι οποίες διαθέτουν αποθέματα ρευστού. «Οι παραδοσιακοί Ελληνες εφοπλιστές επενδύουν ''αντικυκλικά'' σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, π.χ. από τη Γερμανία. Οι Ελληνες, κατά την περίοδο άνθησης της ναυτιλίας, 2003-2007, συγκρατήθηκαν, ενώ άλλοι εφοπλιστές αγόραζαν όλο και περισσότερα νέα πλοία σε πολύ υψηλές τιμές. Τώρα οι Ελληνες επωφελούνται από τις οικονομίες τους, προκειμένου να μπουν στην αγορά με ευνοϊκούς όρους, βλέποντας την απότομη πτώση των τιμών», εξηγεί ο Αντρέας Σουλτχάις, επικεφαλής του τμήματος Ναυτιλίας της Berenberg Bank του Αμβούργου. Οπως διευκρινίζουν ειδικοί αναλυτές στην εφημερίδα, η πρόσφατη απόφαση της Commerzbank να αποσυρθεί από τη δανειοδότηση επιχειρήσεων ναυτιλίας δεν προκάλεσε την κρίση, απλώς τη δημοσιοποίησε, ενώ διευκρινίζεται ότι το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τους εφοπλιστές στην Ελλάδα δεν αποτελεί επαρκή εξήγηση για την άνθηση των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι Γερμανοί εφοπλιστές πάντως ζητούν πλέον την παρέμβαση της κυβέρνησης, ακόμη και προκειμένου να δοθεί κρατική βοήθεια, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση των τιμών των πλοίων, η οποία έχει φθάσει ακόμη και το 50%. Εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης αναζητείται στις κινεζικές τράπεζες, οι οποίες φέρονται διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερους κινδύνους, όχι προκειμένου να βοηθήσουν, όπως διευκρινίζεται από την εφημερίδα, αλλά σε μια προσπάθεια να διασώσουν τις παραγγελίες των ναυπηγείων τους. Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων της Γερμανίας παρακολουθείται πλέον πολύ στενά τόσο από τους Κινέζους όσο και από τους Ελληνες, σημειώνει η «Handelsblatt», επικαλούμενη μαρτυρία ειδικού, στο πελατολόγιο του οποίου ανήκει η εταιρεία Costamare, η οποία εδρεύει στην Αθήνα. Οπως εξηγείται, οι Ελληνες εφοπλιστές ενδιαφέρονται κυρίως για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 7-17 ετών. Αναφέρεται ενδεικτικά ότι η ναυτιλιακή εταιρεία Technomar, επίσης με έδρα στην Αθήνα, απέκτησε το 2010 δέκα πλοία τέτοιου τύπου από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Πτώση του BDI Σε πτωτική τροχιά εισήλθε και πάλι ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου (ΒDI), ο οποίος έκλεισε χθες στις 1.074 μονάδες, μειωμένος κατά 1,73% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην πτώση έχουν τα πλοία τύπου Capes, τα οποία δύο εβδομάδες πριν είχαν συμβάλει στην άνοδο του δείκτη. Η ελπίδα που υπήρχε ότι η Κίνα θα αυξήσει έστω και περιστασιακά τις εισαγωγές άνθρακα, ώστε να αντεπεξέλθει στην εποχική ανάγκη για παραγωγή ενέργειας, δείχνει να απομακρύνεται, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, αφού τα αποθέματα του Coal βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς οι μονάδες παραγωγής έχουν 91 εκατομμύρια τόνους απόθεμα, ενώ ταυτόχρονα οι στοιβαγμένες ποσότητες στα μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας καλύπτουν πάνω από το 90% της χωρητικότητάς τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου