Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Μορφές του κράτους

Στην πολιτική ιστορία και την πολιτική θεωρία γίνεται αναφορά στις διαδοχικές μεταμορφώσεις του Κράτους από την άποψη του ουσιαστικού του περιεχομένου.
Έτσι έχουμε: Κράτος Δικαίου – φιλελεύθερο Κράτος Δικαίου – Κοινωνικό Κράτος – Σοσιαλιστικό Κράτος.
Είναι προφανές ότι αυτές οι μορφές του Κράτους ανήκουν πλέον στο παρελθόν, ενώ ο σοσιαλισμός αντί να καταργήσει το Κράτος αυτοκαταργήθηκε ο ίδιος. (βλ. το έργο μου: «Η Κομουνιστική ουτοπία», εκδ. β’ «Πελασγός» - Ι. Γιαννάκενας - Αθήνα 2013, 
σελ. 239-279, όπου το κεφάλαιο: «Η μαρξική θεωρία για την κατάργηση του Κράτους και του Έθνους».
Ιστορικά, λοιπόν, ξεκινώντας από την Αθηναϊκή Δημοκρατία του Κλεισθένη του Αθηναίου (508π.χ.) διαπιστώνουμε, στη μετέπειτα σύγχρονη εξέλιξη του Κράτους, ότι αυτό μεταλλάχθηκε περνώντας από τα πιο πάνω στάδια. (βλ. M. Schmidt: «Θεωρίες της Δημοκρατίας», εκδ.  «Σαββάλας», Αθήνα 2000, σελ. 271-278).
Το τιθέρενο ερώτημα είναι:
Το σύγχρονο κράτος σε ποια μορφή κράτους θα μπορούσαμε να το κατατάξουμε;
Κατά την άποψη του γραφόντος: Σε κράτος των «Αγορών».
Οι άλλες μορφές κράτους ανήκουν στο παρελθόν.
Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει οδύνες για τις κοινωνίες των ανθρώπων.
Όσο για το σημερινό ελληνικό «κράτος» θα έλεγα ότι δεν μπορούμε να τα κατατάξουμε σε κάποια μορφή κράτους, σύμφωνα με τα πολιτειολογικά εννοιολογικά στοιχεία του κράτους.
Θα έλεγα ότι η Ελλάδα κυβερνάται από τυχάσπαρτες πολιτικές – οικογενειακές συμμορίες που βρίσκονται πάνω από το «κράτος» και εκτελούν τις αποφάσεις των «αγορών».
Πρόκειται για εν «κράτος» όπου κυριαρχεί ο κακόμορφος «κοινωνικός δαρβινισμός».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου