Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Αιγές- Αμφίπολη: Ο βασιλικός θρόνος σε... μεγέθυνση (ΦΩΤΟ). Οι εντυπωσιακές ομοιότητες που φαίνεται να έγιναν... θάλαμοι

Εντυπωσιακές είναι οι ομοιότητες του θρόνου της Ευρυδίκης με τα όσα έχουν βρεθεί ως τώρα στην Αμφίπολη. Παρατηρώντας προσεκτικά τα όσα απεικονίζονται στον θρόνο της μητέρας του Φιλίππου του Β' , της Ευριδίκης στον βασιλικό τάφο των Αιγών, βλέπουμε πως κάθε τμήμα του έχει μετατραπεί σε ολόκληρο θάλαμο στην Αμφίπολη, σαν κάποιος να πήρε τα ίδια σύμβολα και να τα έκανε σε μεγέθυνση.  O θρόνος όπως μπορεί να δει κάποιος και από το επίσημο site "Αιγές στον χώρο και στον χρόνο" έχει σε... μικρογραφία όλα όσα έχουμε δει σε... μεγέθυνση στον τύμβο της Αμφίπολης.  Δείτε τον θρόνο της Ευριδίκης και ας πάρουμε μετά κάθε κομμάτι του με την σειρά.  Πάμε να δούμε ένα προς ένα τα σημεία: 
ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ: Οι Σφίγγες
 
Υπάρχουν στον θρόνο που βρέθηκε στον τάφο των Αιγών. Είναι όμως και το πρώτο εύρημα που συναντήσαμε στον τάφο της Αμφίπολης. Στον θρόνο είναι στο "μέτωπο" του, μπροστά μπροστά.  Στην αρχή του. Όπως ακριβώς και στην Αμφίπολη. 
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΑΔΙΟ: Τα ιωνικά κιονόκρανα 
Τις Σφίγγες της Αμφίπολης τις στηρίζουν ιωνικά κιονόκρανα, όπως ακριβώς ιωνικά κιονόκρανα υπάρχουν και στον θρόνο της Ευριδίκης, δεξιά και αριστερά από τις Σφίγγες. Τα δύο πρώτα σύμβολα είναι τα ίδια. 
ΤΡΙΤΟ ΣΤΑΔΙΟ: Οι καρυάτιδες
Το επόμενο που συναντάμε στον θρόνο της μητέρας του Φιλίππου του Β΄, είναι οικαρυάτιδες. 
Ακριβώς το ίδιο συναντάμαι και στην Αμφίπολη. Μετά τις Σφίγγες εμφανίστηκαν οι γνωστές πλέον καρυάτιδες. Η διαφορά είναι ότι στις Αιγές κρατάνε με το χέρι τους το επιστύλιο, ενώ στην Αμφίπολη φαίνεται να έκλειναν τον δρόμο. Το σύμβολο ωστόσο είναι το ίδιο. 
ΤΕΤΑΡΤΟ ΣΤΑΔΙΟ: Η αρπαγή της Περσεφόνης 
Μετά τις καρυάτιδες στο θρόνο της Ευριδίκης υπάρχει η αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης. Ακριβώς το ίδιο ακολουθεί και στην Αμφίπολη. Πίσω από τις καρυάτιδες εμφανίστηκε το εντυπωσιακό ψηφιδωτό με την ίδια μυθική παράσταση, όπου ο Πλούτωνας μεταφέρει την Περσεφόνη. 
Τέσσερα στάδια. Όλα κοινά: 
Και τα τέσσερα σημεία είναι προφανές ότι στην Αμφίπολη έχουν "ζωντανέψει" σαν κάποιος να πήρε τις μικρογραφίες από τον θρόνο που έτσι και αλλιώς ήταν προγενέστερος χρονολογικά και τοποθέτησε τα ίδια σύμβολα , με την ίδια σειρά σε ολόκληρους θαλάμους και σε τεράστια μεγέθη. 
Με αυτές τις παρατηρήσεις, καταλήγουμε στο συμπέρασμα (όχι κάτι πρωτοφανές) που έχει καταλήξει και η ανασκαφική ομάδα: 
Την άμεση σύνδεση της Αμφίπολης με τις Αιγές και πως πρόκειται για βασιλικό τάφο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου