Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 25 Απριλίου 2017

ΓΙΝΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΕΩΣ...


 Γράφει ο  Γεώργιος Πραδάκης 
Μελετητής  της Συλλογιστικής του Αριστοτέλους και Συγγραφέας.
 
   Ο Αριστοτέλης συστηματοποίησε την έρευνα σε διάφορους επιστημονικούς τομείς, ένας  από αυτούς είναι η λογική. Αυτό που τον διαφοροποίησε και τον ανέδειξε
σ΄έναν από τους σημαντικότερους ανθρώπους στην ιστορία της ανθρωπότητας είναι η ταξινόμηση που έκανε στα δεδομένα της πραγματικότητας μας και ο τρόπος διερευνήσεως αυτών των δεδομένων μέσω του συλλογισμού.
   Δημιούργησε διάφορες κατηγορίες στις οποίες ενέταξε τον «κόσμο» μας, όπως τι είναι υποκείμενο και τα είδη

κατηγορουμένου, πότε μία ιδιότητα είναι αναγκαία και πότε ενδεχομένη. Σ΄αυτό που δίνει έμφαση ο Αριστοτέλης είναι να ανταποκρίνεται η πραγματικότητα μας με τις λέξεις που χρησιμοποιούμε. Αναφέρει στην πραγματεία του Περί Ερμηνείας ότι, οι μεμονωμένες λέξεις δεν είναι ούτε αληθείς ούτε ψευδείς, αλλά γίνονται αληθείς ή ψευδείς όταν γίνει η σύνδεση μεταξύ τους. Παράδειγμα οι λέξεις, ίππος, χιόνι, θηλαστικό, λευκό, από μόνες τους δεν είναι ούτε αληθείς ούτε ψευδείς. Όταν γίνει η σύνδεση μεταξύ τους τότε εισέρχεται η αλήθεια ή το ψέμα. Όπως όταν αναφέρω, ο ίππος δεν είναι θηλαστικό και το χιόνι είναι λευκό. Η πρώτη είναι ψευδής και η δεύτερη αληθής. Αληθής είναι η κρίση στην οποία συνδέουμε στοιχεία τα οποία και στην πραγματικότητα είναι ενωμένα και χωρίζουμε στοιχεία τα οποία και στην πραγματικότητα είναι χωρισμένα. Ψευδής είναι η κρίση στην οποία συνενώνουμε ότι στην πραγματικότητα είναι χωρισμένο και χωρίζουμε ότι στην πραγματικότητα είναι ενωμένο. 
   Πρέπει να επισημάνουμε ότι κάποιες ιδιότητες είναι αναγκαίες σε κάτι και κάποιες ενδεχόμενες σε μεγαλύτερο ή σε μικρότερο βαθμό. Παράδειγμα η θνητότητα είναι μία ιδιότητα η οποία είναι αναγκαία στα ζώα. Ενώ η ανδρεία είναι ενδεχομένη στον άνθρωπο, διότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ανδρείοι. Στον ορισμό ενός είδους οι ιδιότητες  που χρησιμοποιούμε  για να εκφράσουμε  «το τι είναι» κάτι είναι αναγκαίες. Διότι κάποιο είδος (αισθητό ή μη αισθητό) για να είναι μοναδικό και να ξεχωρίζει από ένα άλλο είδος έχει κάποιες συγκεκριμένες ιδιότητες, που το διαφοροποιούν  και δεν πρέπει  άλλες φορές  να υπάρχουν και άλλες όχι. 
   Το βιβλίο «θηρεύοντας την γνώση μέσω του ορισμού» είναι το μοναδικό που υπάρχει στην Ελληνική βιβλιογραφία το οποίο πραγματεύεται αποκλειστικά τις μεθόδους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ορίσουμε τι είναι κάτι. Ακόμη στην περίπτωση που θέλω να αποδείξω μία άποψη μπορώ να καταφύγω στους ορισμούς. Παράδειγμα, αν έχω την άποψη ότι η ηθική αρετή έχει σχέση με την λογική. Για να αποδείξω αυτή την άποψη αν αποδώσω τον ορισμό της ηθικής αρετής και τον ορισμό της λογικής και αν έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους αυτοί οι δύο ορισμοί, θα είναι αυτό που συνδέει την ηθική αρετή με την λογική. Αυτό το κοινό ή κοινά χαρακτηριστικά θα είναι το αίτιο που επικυρώνει την άποψή μου.
   Η παραπληροφόρηση πολλές φορές βασίζεται στην απόδοση ιδιοτήτων σε κάτι που αυτές οι ιδιότητες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή είναι ενδεχόμενες και παρουσιάζονται σαν αναγκαίες. Όπως στην περίπτωση της «ανάπτυξης» και των επενδύσεων. Η ανάπτυξη είναι ένας προσδιορισμός που χαρακτηρίζει με διαφορετικούς τρόπους κάτι, αναλόγως τι είναι αυτό το οποίο προσδιορίζει. Υπάρχει ανάπτυξη  σωματική, ανάπτυξη στρατιωτική, ανάπτυξη βιομηχανική, ανάπτυξη του οικογενειακού εισοδήματος κτλ. Διαπιστώνουμε ότι χρησιμοποιούμε την ίδια λέξη (ανάπτυξη) που έχει διαφορετική σημασία στην κάθε περίπτωση. Κάποιες φορές είναι εμφανής η διαφορά, σε άλλες δυσδιάκριτη. Η διαφορά της σωματικής ανάπτυξης είναι εμφανής από την στρατιωτική ανάπτυξη. Ενώ η βιομηχανική ανάπτυξη είναι πιο δυσδιάκριτη από την οικογενειακή οικονομική ανάπτυξη. Διότι δεν συμβαδίζει πάντοτε η βιομηχανική με την οικογενειακή οικονομική ανάπτυξη, μπορεί να αυξάνονται οι βιομηχανίες σε ένα κράτος, αλλά παράλληλα να μειώνονται οι μισθοί.     
  Πάνω σ’αυτές τις γενικότητες στηρίζονται τις περισσότερες φορές αυτοί οι οποίοι θέλουν να μας εξαπατήσουν. Γι’αυτό πρέπει να έχουμε την δυνατότητα να διακρίνουμε αυτές τις δυσδιάκριτες περιπτώσεις και το βιβλίο «θηρεύοντας την γνώση μέσω του ορισμού» μας δίνει την γνώση να το επιτύχουμε. Πρέπει όταν μπορούμε, μόνοι μας να αναζητούμε την αλήθεια και να μην την παίρνουμε «ετοιμοπαράδοτη», διότι πολλές φορές είναι κατευθυνόμενη.        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου